Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


dinsdag 19 juli 2016

Olie





Het lijkt een gewoon plaatje; iemand die  m.b.v. een tang een moer probeert los te krijgen........
Maar als je goed kijkt zie je ook een spuitbus, en dat de buis en moer verroest zijn.
Wat doet die spuitbus dan daar?
Techneuten weten dat olie gebruikt kan worden om verroeste moeren makkelijker los is te kunnen krijgen.

Oke......... maar wat is er dan zo bijzonder aan??????

Het gaat om de spierkracht, tang en olie, door die combinatie is de moer los te krijgen.
Buiten het feit dat de tang niet het juiste gereedschap is voor deze klus, is dit de combinatie om deze verroeste moer los te kunnen krijgen. Het belangrijkste in deze combinatie is de olie

Het gaat het om die olie...............

Kijk met spierkracht en de tang had wellicht de moer ook wel los gekomen, deze persoon had dan meer spierkracht of een andere grotere tang/sleutel nodig, maar het gevaar was dan dat de bout zal breken.
Die olie kruipt tussen de moer en de bout in en weekt de roest los en vormt ook een glijmiddel. De olie maakt het dus veel makkelijker om de bout los te krijgen.

Zie olie nu als de liefde, de geest van Jezus..............
Elk probleem is dus die olie (olie staat hier dus voor Jezus) op te lossen, zelfs makkelijker op te lossen.
Want indien die schroef lange genoeg in de olie blijft liggen is deze zelfs zonder tang te verwijderen.

Olie.... olie komt veelvuldig voor in de Bijbel, zo werd Koning Saul 1 Samuël 10:1 (HTB)  en Koning David 1 Samuël 16:13 (HTB) m.b.v. olie gezalfd en werd Jezus met olie overgoten door een vrouw Markus 14:3 (HTB) en zo zijn er nog heel veel voorbeelden te noemen waar olie in de Bijbel werd gebruikt. Olie in de Bijbel (HTB)

Je leven wordt m.a.w. vele malen makkelijker m.b.v. olie oftewel Jezus, dat zegt deze bovenstaande foto tegen mij.
Deze foto zegt tegen mij, dat hoe vast ik ook zit, hoe moeilijk de situatie ook is, het is altijd op te lossen met de olie, met Jezus dus.
Zelfs als het makkelijk is wordt het met "olie" nog gemakkelijker. Jezus is dus oplossing en de smeermiddel voor je leven is. zoals olie de oplossing voor roest en een smeermiddel voor de moer is.

Jezus de oplossing en smeermiddel voor je leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten