Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


vrijdag 5 december 2014

Liefde is:....... Echte kinderen van God

Jezus leefde dik 2000 jaar geleden, maar hoe moeten of kunnen we nu Jezus voorstellen?
Hoe weten we dan hoe we op hem moeten lijken?

Als je onderstaande tekst uit Basic Bijbel.nl het woord liefde vervangt door Jezus geeft dit duidelijk weer hoe Jezus vroeger was en hoe God graag wil dat we zijn / gaan worden


1 Korintiƫrs 13:4-8 (Basicbijbel.nl)

4 De liefde is geduldig en vriendelijk. Liefde wordt niet jaloers. Liefde schept niet op en vindt zichzelf niet vreselijk belangrijk. 5 Liefde zegt of doet geen onaardige dingen en denkt niet alleen maar aan zichzelf. Liefde raakt niet verbitterd. Liefde vergeeft als een ander iets verkeerds heeft gedaan. 6 Liefde is niet blij met oneerlijke dingen, maar met de waarheid. 7 Liefde vertelt fouten van andere mensen niet door, denkt altijd het beste van een ander en blijft altijd geduldig. 8 De liefde schiet nooit tekort en verdwijnt nooit. 

Nu dezelfde tekst maar "liefde" vervangen door "Jezus"


4 Jezus is geduldig en vriendelijk. Jezus wordt niet jaloers. Jezus schept niet op en vindt zichzelf niet vreselijk belangrijk. 5 Jezus zegt of doet geen onaardige dingen en denkt niet alleen maar aan zichzelf. Jezus raakt niet verbitterd. Jezus vergeeft als een ander iets verkeerds heeft gedaan. 6 Jezus is niet blij met oneerlijke dingen, maar met de waarheid. 7 Jezus vertelt fouten van andere mensen niet door, denkt altijd het beste van een ander en blijft altijd geduldig. 8 Jezus schiet nooit tekort en verdwijnt nooit. 

Nu dezelfde tekst maar "liefde" vervangen door "Jij / je"

4 Jij bent geduldig en vriendelijk. Jij wordt wordt niet jaloers. Jij schept niet op en vindt jezelf niet vreselijk belangrijk. 5 Jij zegt of doet geen onaardige dingen en denkt niet alleen maar aan jezelf. Jij raakt niet verbitterd. Jij vergeeft als een ander iets verkeerds heeft gedaan. 6 Jij is niet blij met oneerlijke dingen, maar met de waarheid. 7 Jij vertelt fouten van andere mensen niet door, denkt altijd het beste van een ander en blijft altijd geduldig. 8 Jij schiet nooit tekort en verdwijnt nooit. 

Zie je nu hoe God wil dat jij wordt? 

Echte kinderen van God

1 Johannes 3:1-3 (Basicbijbel.nl)

Echte kinderen van God

1 Kijk eens hoe ontzettend veel de Vader van ons houdt: Hij noemt ons 'kinderen van God.' De mensen die niet geloven, begrijpen ons niet. Dat komt omdat ze Hem niet kennen. 2 Lieve broeders en zusters, nu zijn we kinderen van God. En we kunnen ons nog niet voorstellen hoe het later allemaal zal zijn. Maar we weten dit: als Hij komt, zullen we zijn zoals Hij. Dan zullen we Hem zien zoals Hij werkelijk is. 3 Als je Hem verwacht, ga je op een zuivere manier leven, net zoals Hij Zelf zuiver is.
 

3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je Marja. 1 Korintiƫrs 13:4-8 geeft precies weer hoe Jezus zijn karakter vroeger was in een paar zinnen.
      Maar ook hoe God graag wil hoe we zijn.
      Zoals je al zegt een tekst gaat ineens leven.

      Verwijderen