Bijbel tekst


Lukas 9:23 (HTB)
23-24 Daarna zei Hij tegen allen die bij Hem waren: "Wie bij Mij wil horen, moet zichzelf volledig onbelangrijk vinden. Hij moet iedere dag zijn kruis dragen en dicht bij Mij blijven. Want wie zijn leven opgeeft voor Mij, zal het redden. Maar wie zijn leven wil vasthouden, zal het verliezen.

Luke 9:23 (MSG)
23-24 Then he told them what they could expect for themselves: “Anyone who intends to come with me has to let me lead. You’re not in the driver’s seat—I am. Don’t run from suffering; embrace it. Follow me and I’ll show you how.
Self-help is no help at all. Self-sacrifice is the way, my way, to finding yourself, your true self.

Spreuken 3:5-6
5 Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.

Psalm 19:15
15 Ik bid tot U, HERE, dat alles wat ik zeg met mijn mond en denk in mijn hart, naar Uw wil mag zijn. HERE, U bent mijn rots en mijn bevrijder.


vrijdag 1 maart 2013

Loslaten



Als mijn dochter moe en overprikkeld is, gaat ze stuiter-gedrag vertonen, vooralsnog een normale reactie van een kind met Asperge.
Maar hoe ga ik er mee om?
Mijn vrouw heeft vanuit haar moederlijke hart, de kracht om mijn dochter er mee te helpen.
Maar aangezien ik ook een vorm van Asperge heb, en in het verleden geen goede band met mijn dochter heb opgebouwd vooral veroorzaakt door onzekerheid. Geeft dit nogal problemen bij mij.



Stuiter-gedrag, wat kan ik daarvan leren?
Mijn dochter is vaak een spiegel voor mij, wat wil mijn dochter mij vertellen met dit gedrag?
Wat wil God dat ik hiervan leer?
Wat zou Jezus doen?
Hoe zou Jezus reageren?
Wat zou Jezus tegen mij dochter zeggen?

Afgelopen nacht is ze goed naar bed gegaan, ze vroeg zelfs een extra gebed.

Loslaten => Wat heeft loslaten met bovenstaande te maken?
Het gevoel dat het je het niet kan, omdat het al zo vaak is misgegaan.
Hoe moet ik dit gevoel loslaten?
Ik moet vertrouwen dat God dit oplost en dat Jezus mij hierbij begeleid.








Vader in de Hemel, help mij dit onzeker gevoel los te laten en mijn dochter te geven wat ze op dat moment nodig heeft.
Ze heeft mijn vaderhart nodig Heer.
Maak mij hart vrij Heer en vul deze met uw glorie, met uw kracht, met uw liefde, met uw doorzettings-vermogen, met uw gevoelen met uw heerlijkheid.
Ik vraag u dit allemaal in Jezus naam.
Amen.

WWJD, accepteer je gevoel en geeft het een plaats, je kan niet alles goed doen, maar je bent wel een papa, waar heel veel liefde al in zit.
Je heb al mijn liefde in je hart, maar je moet deze wel tonen en durven te voelen.
Zoek deze liefde dus op.
Zoek haar hart op.
Vertrouw op je kracht, vertrouw op je liefde en vertrouw op mij (Jezus)

Matteüs 11:28-30
28 Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. 29 Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.’

3 opmerkingen:

  1. Is het werkelijk loslaten? Of is het vertrouwen of juist een cirkel van onzekerheid bij jezelf doorbreken!

    Succes, want dat kan best lastig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Gerreke,
    Bedankt voor uw reactie.
    Een cirkel van onzekerheid speelt mij ook hierbij parten.
    Het zijn deze 3 aspecten die hierin een rol spelen.
    Vertrouwen, loslaten en onzekerheid; mijn onzekerheid beïnvloed het andere.
    Ik moet meer vertrouwen in mijzelf krijgen, om de onzekerheid hierin te kunnen loslaten.

    Gedurende de maanden dat ik het bericht plaatste en uw reactie hebben er gelukkig veel positieve ontwikkeling plaats gevonden. ook tussen mij en mijn dochter.
    Dit sterkt mijn zelfvertrouwen dan ook.

    Nogmaals bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op zoek naar het antwoord op loslaten kwam ik dit bericht tegen . Ik moet het waarschijnlijk nog een paar keer lezen wil ik het laten door dringen.

    Loslaten hoe doe je dat hoe doe je dat als christen. Ik ben moeder van 2 kids en heb al vijf jaar de wens voor nog een kind alleen mijn partner vind dat ik het moet loslaten dus vandaar op zoek maar er zit zoveel verdriet dat elke keer ik weer beland in een vicieuze cirkel verdriet wanhoop eenzaamheid

    BeantwoordenVerwijderen